"To Save a Life" - il mio quattrocentesimo articolo su Lang-8!

  •  
  • 1706
  • 16
  • 3
  • Italian 
Nov 12, 2012 07:36
Questo è il mio quattrocentesimo articolo su Lang-8! Ho scritto molto in italiano e in tedesco, e mi avete aiutato moltissimo! Grazie mille per le vostre correzioni e per la vostra amicizia. :)

Ieri ho visto il film "To Save a Life". Penso che questo film si occupi di un argomento molto importante. Nei giornali si riportano di molte tragedie in cui un adolescente si uccide perché è stato prevaricato molto. Tutti di noi abbiamo l'opportunità di migliorare la vita degli altri che conosciamo. O possiamo fare male a loro, o possiamo ignorarli o possiamo essere amici che si interessano alle persone nella nostra vita.

In questo film, Jake è uno star di basket e non vuole più essere amici con Roger, il ex amico migliore. I teenager popolari non vogliono che Roger sia con loro e perfino fanno il prepotente a lui fino a che Roger non si uccide. Jake è devastato perché si sente in colpa. Se non avesse abbandonato il suo amico, forse la tragedia non sarebbe successa.

L'esperienza cambia Jake in un modo molto importante. Diventa meno egoista e diventa un amico di Johnny, un altro outsider che può essere a rischio per suicido. Inoltre, Jake lascia il suo gruppo che fa sempre feste e diventa un buon influsso per gli altri alunni alla scuola.

https://www.youtube.com/watch?v=bvXktDeAEmU
This is my four-hundredth entry on Lang-8! I have written a lot in Italian and in German, and you have helped me a lot! Thanks very much for your corrections and your friendship. :)

Yesterday, I saw the movie, "To Save a Life". I think that this film deals with a very important subjecct. In the news they always report many tragedies in which adolescents kill themselves because they are bullied a lot. All of us have the opportunity to improve the lives of other people that we know. We can either hurt them or ignore them, or we can be friends who care about the people in our lives.

In this movie, Jake is a basketball star and no longer wants to be friends with his former best friend, Roger. The popular kids don't want Roger to hang out with them and even bully him until Roger commits suicide. Jake is devastated because he feels somewhat responsible. If he hadn't abandoned his friend, maybe the tragedy wouldn't have occurred.

The experience changes Jake in a very important way. He becomes less self-centered and becomes a friend to Johnny, another outsider that could be at risk for suicide. Besides that, Jake leaves his partying group and becomes a good influence on the other students at the school.

https://www.youtube.com/watch?v=bvXktDeAEmU
Learn English, Spanish, and other languages for free with the HiNative app