Il mio professore

  •  
  • 1242
  • 4
  • 3
  • Italian 
Jun 20, 2012 13:08
Stasera sono andata al Meetup Group, "Edmonton Italian Speakers": http://www.meetup.com/italian-504/

Ci vado ogni tanto per parlare l'italiano e per divertirmi. Oggi, il mio professore dall'università è venuto per dare una presentazione sulla musica italiana. La presentazione è stata molto interessante, come sempre quando lui parla. Ci sono state perfino due canzoni che conosco e che mi piacciono: "Nel blu dipinto di blu" di Domenico Modugno e "Via con me" di Paolo Conte. Ci sono state anche altre canzoni che non avevo sentito ma che mi piacciono.

Adesso il mio professore viene qualche volta a questo Meetup Group e penso che sia principalmente a causa di me. Un giorno a gennaio abbiamo avuto una riunione al café Spinelli, come sempre, e improvvisamente ho visto il mio professore! Quando l'ho visto, gli ho chiamato per dire "ciao" e si è seduto con noi. Non sapeva che ci fosse un gruppo di persone come noi che si incontrano regolarmente per parlare l'italiano e a lui piaceva. Ai membri piaceva lui e adesso viene per parlare con noi e avere discussioni in italiano su qualche tema.

Se vi piace, potete vedere il suo profilo qui: http://www.mlcs.ualberta.ca/People/Faculty/AnselmiWilliam.aspx Questo è lo stesso professore che ha insegnato il corso su Berlusconi che ho seguito il semestre scorso.
Tonight I went to the Meetup Group, "Edmonton Italian Speakers": http://www.meetup.com/italian-504/

I go there every once in a while to speak Italian and to have fun. Today, my university professor came in order to give a presentation an Italian music. The presentation was very interesting, like it always is when he speaks. There were even two songs that I know and that I like: "Nel blu dipinto di blu" by Domenico Modugno and "Via con me" by Paolo Conte. There were also other songs that I had never heard but that I like.

Now my professor comes sometimes to this Meetup Group and I think that it's mostly because of me. One day in January, we had a meeting at Spinelli's cafe, as always, and suddenly I saw my professor! When I saw him, I called him in order to say "hi" and he sat down with us. He didn't know that there was a group of people like us that meet regularly in order to speak Italian, and he liked this. The members liked him and now he comes to talk to us and to have discussions in Italian about various topics.

If you like, you can see his profile here: http://www.mlcs.ualberta.ca/People/Faculty/AnselmiWilliam.aspx This is the same professor that taught the course about Berlusconi that I took last semester.
Learn English, Spanish, and other languages for free with the HiNative app