Architecture project of a school

  •  
  • 23
  • 0
  • 2
  • English 
Jun 13, 2018 05:19
The project involves the creation of a school complex in the city of Albenga, in Liguria.
A school that meets and welcomes throughout the day, every day and even in the evening, which organizes events for the citizens in the theater and in the gym, which reserves to the roof the leisure and exploration of the sky and nature. And at the center of everything a library, the center of knowledge.
The architecture is formed by modules of trapezoidal shape that can be assembled to adapt to various uses and needs (classrooms, laboratories, offices, special classrooms, etc.).
Particular importance was given to the sustainability and inclusion of the complex in the territory.
The structure of the modules is in Xlam and externally there is a wooden porch that doubles as sunshades and as a support for the stratums where photovoltaics are present. In addition, a water recycling system has also been designed, which are stored in tanks on the roof.
Il progetto prevede la creazione di un complesso scolastico nella città di Albenga, in Liguria.
Una scuola che incontra e accoglie durante tutto il giorno, tutti i giorni e anche di sera, che organizza eventi per la cittadinanza nel teatro e nella palestra, che riserva al tetto lo svago e l’esplorazione del cielo e della natura. E al centro di tutto una biblioteca, il centro del sapere.
L'architettura è formata da moduli di forma trapezoidale che possono essere assemblati per adattarsi ai vari usi ed esigenze (aule,laboratori, uffici, aule speciali, ecc) . Particolare importanza è stata dedicata alla sostenibilità e all'inserimento del complesso nel territorio.
La struttura dei moduli è in Xlam ed esternamente è presente un porticato in legno che funge anche da frangisole e da appoggio per le falde in cui sono presenti i fotovoltaici. Inoltre è stato pensato anche ad un sistema di riciclo delle acque, che vengono accumulate in delle vasche presenti sul tetto.